Коли мова заходить про фінпланування, управлінський облік фінансів та реалізацію бюджетування на підприємстві - на думку спадає велика кількість тренінгів, які стосуються бізнес-освіти і суто теоретичних засад. Але коли потрібна сувора практика застосування цих знань на практиці — кращим інструментом автоматизації фін-планування та бюджетування стане програма “БС Бізнес”, яка здатна потужно і аналітично глибоко вирішити ці завдання підприємства.
Щоб планувати будь-що, треба мати певні підстави. В якості базису ми використаємо набір певних фактичних даних. Тобто процес планування та управління розпочинається “зараз” зі збору та формалізації облікових даних, що теж можна робити у різний спосіб. Це певною мірою дасть розуміння “де ми” і надалі дасть змогу сфокусуватись на “куди ми прагнемо”.
Якщо на планування не вистачає часу — кидайте все і починайте планувати. По іншому не вийде. Беззаперечно, що топ-менеджменту треба собі ставити цілі, але вони мають бути не тільки амбіційні, але й реалістичні.
Класичний підхід полягає у створенні і реалізації трьох етапів, таких як Стратегічне планування — Фінпланування — Бюджети. На цьому шляху ви сто відсотково будете стикатись із спротивом персоналу та виконавців. Ви скрізь будете натикатись на спротив будь-яким змінам. Ваші підлеглі будуть робити кореляцію витрат і доходів на користь власної стабільності та зони комфорту. Щоб розширити зону комфорту виконавці будуть витрати завишати, доходи занижувати, кількість потрібних ресурсів (час, персонал, гроші) на виконання завдань перебільшувати. Ключем до вирішення цих складностей може стати певний стиль менеджменту. Що ви обираєте?Мотивацію до змін, чи залякування та пресинг? Чи потрібне управління фінансами малим компаніям? Так! Але у першому наближенні малим компаніям достатньо обмежитись бюджетом доходів-витрат. Але при зростанні обсягів підприємства потреба в управлінні фінансами за відповідною методикою буде стрімко збільшуватись.
Автоматизація — фінальний етап фінансового планування, а не передвісник. Тому якщо є певна методологія “на папері” ви з легкістю зможете перенести цей підхід в системі бюджетування “БС Бізнес”. Формуйте та групуйте показники доходів та витрати як базовий елемент бюджетування. Створюйте різноманітні показники, що відповідають цілям фінансового планування. Розробляйте звітність, що в повній мірі відображає загальну картину, а за вимогою деталізує структурні дані. Організуйте реплікацію або консолідацію показників та проміжних звітів від структурних підрозділів, філіалів, підприємств. Використовуйте можливості “підтягування” даних безпосередньо з обліку завдяки можливостям роботи з таблицями бази даних. Керуйте показниками виробництва, відвантаження продукції або обсягом наданих послуг. Будуйте фінансові плани з урахуванням оптимізації витрат та максимізації чистого прибутку у різних горизонтах планування місяць/квартал/рік. Використовуйте можливості оперативного перерахунку показників і корекції планів для реалізації моделі динамічного планування або “набігаючої хвилі”.